Jeśli nasze opony rolnicze nadają się już do wyrzucenia, to zakup nowych z pewnością nie będzie łatwy

2021-03-04

Tego typu opony polecane są kierowcom, którzy oczekują czegoś więcej niż tylko przeciętnych osiągów, a z samochodu w mieście korzystają nawet kilka razy dziennie (przebiegi powyżej. Co prawda, jest to skrót od „mud and snow” (błoto i śnieg), ale takie opony nie mają mieszanki odpowiedniej do zimowych warunków (niższych temperatur. Jeśli nasze opony rolnicze nadają się już do wyrzucenia, to zakup nowych z pewnością nie będzie łatwy. Opony całoroczne dobrze sprawdzą się w umiarkowanym klimacie. Typowe opony całoroczne w swojej nazwie mają często zwrot kojarzący się z czterema porami roku,. Kiedyś pamiętałem, że ojciec miał takie opony w Jeepi i był z nich bardzo zadowolony. Często zajmują wysokie miejsca w testach, ale wygrywają je znacznie rzadziej niż opony premium. Opony klasy premium sprawdzą się podczas bardzo intensywnego użytkowania (przy wyższych prędkościach i dużych rocznych przebiegach). Opony całoroczne klasy premium to z reguły najlepsze produkty na rynku, dlatego najczęściej są wyróżniane w testach opon. Opony wielosezonowe klasy ekonomicznej są także często montowane w samochodach o małej mocy i gabarytach. Nie cieszą się one taką popularnością, jak opony sezonowe ze względu na bardzo kompromisowe podejście do kwestii osiągów. Konstrukcja opony rzeczywiście przypomina letnią, ale dodatkowo charakteryzuje się doskonałą trakcją i hamowaniem na śniegu. Opony całoroczne nazywa się także wielosezonowymi. Opona całoroczna ma mniej lameli od opony zimowej, dlatego poradzi sobie jedynie na dość dobrze utrzymanej nawierzchni. Opony klasy średniej oferują dobry poziom komfortu i odporności na zużycie, dlatego będą dobrym wyborem do samochodu użytkowanego codziennie na przeciętnych dystansach,. Jeśli już mamy pewność, że opony całoroczne są właśnie dla nas i określiliśmy półkę cenową, z której wybierzemy dany produkt, to czas zdecydować się na konkretnego producenta i określony model. Charakteryzują się one wykorzystaniem starszych technologii niż opony wyższych klas. Warto wiedzieć, że opony dzielą się na trzy klasy: premium, średnią i ekonomiczną, które różnią się między sobą chociażby stopniem zaawansowania technologicznego czy ceną. Należy też pamiętać, że opony całoroczne nie nadają się do samochodów o sportowym charakterze (bardzo dużej mocy). AVID ENvigor się model nazywa jest taki zagraniczny serwis co się tire rack i tam głównie wielosezonowe testują (sami a nie jak wszyscy klepią kupione testy ADAC) wygla to naprawdę rzetelnie. Opony klasy premium produkowane są z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań konstrukcyjnych i najlepszych jakościowo składników.